torsdag 15. januar 2009

Dag 0, CO2

Jeg setter inn pumpen, varmekolben, noen planter og til slutt yngelene da jeg likevel ikke har noe annet sted å ha de. Vannet er fortsatt uklart.

Kjøper en JBL CO2 reaktor (290 kroner) og en vinklet stuss til 25 kroner som jeg trenger til den rengjorte spylevæskedunken jeg skal lage sats i. Jeg borrer ett fem millimeter hull i korken og bruker limpistol til å feste stussen. Slange følger med reaktoren så da er det tekniske klart til bruk. Jeg starter satsen sent på ettermiddagen og den trenger rundt to timer før det begynner å boble. Overskuddet fra reaktoren kjører jeg inn i ejektoren til den ene pumpen. Ser ut til å virke veldig fint.

Satsblandingen er som følger:

1 pakke tørrgjær
1 desiliter sukker
2 liter vann

Blandes sammen i romtemperatur.


Planter som er oppi:

Anubias barteri "nana"
Vasspest
Hornblad
Hygrophila "big leaf"
Hygrophila difformis
Vallisneria Americana
Vallisneria "tiger"
Ludwigia repens
Og en jeg ikke vet hva heter :-)

Ingen kommentarer: