søndag 30. mars 2008

Blå gurami



Jeg har tre blå guramier som jeg har hatt i omtrent to år nå. Jeg har aldri funnet ut hvilke kjønn de er, det eneste jeg vet er at den ene alltid blir mobbet av de to andre, så i dag tok jeg de to mobberene ut og satte de sammen i en 70-literen for å se hva som skjer. Jeg har ca 15 centimeter med vann og 24 grader på vannet. Jeg la også oppi en svær stein som nesten deler akvariet i to i tilfelle det blir egglegging og hannen blir voldelig.

Jeg har faktisk prøvd dette før uten resultat men i forgårs la jeg merke til at de hadde lagd noe skum mellom noe rusk i overflaten i det store akvariet. Jeg gir dem ett døgn eller to, hvis ikke dette nytter så putter jeg oppi tredjemann også bare for å ha prøvd. Hvis det ikke skjer noe da heller så gir jeg dem bort.

Ingen kommentarer: